Mycket att göra

Helgen som var tillägnades föreställningar, eller rättare sagt föreställning. Vi fick ställa in två föreställningar och det fick mig att tänka på det här med marknadsföring. Inför föreställningarna i Norrköping har vi mest jobbat med marknadsföring på facebook och andra sociala medier. I Linköping hade vi två av tre föreställningar och marknadsförde oss med mer vanliga metoder. Affischer, annons i tidning och en notis. Det gav oss mer publik. Nu är det inte säkert att det är helt och håller på det sättet, men marknadsföringen via sociala medier resulterade i ingenting alls faktiskt. Jag har svårt att tro att den sedvanliga metoden att jobba med marknadsföring inte är död, utan fungerar i högsta lag. Med det inte inte sagt att marknadsföring via internet inte fungerar, bara att det kräver en tydligare strategi. Jag är uppvuxen i den svenska förenings rörelsen med dess syn på marknadsföring och den strategin har jag tagit med mig i mitt jobb. Nu är det dags att lära sig att jobba med nya kanaler, eller helt enkelt för mina vänner att börja gå på mina föreställningar.

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.